larv

نظر کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی مراوه تپه در خصوص زیاد شدن پروانه سفید کلم در مراتع شهرستان گفت: این لاروها علفهای هرز می خورند و نه خسارت به محصولات می زنند و نه خطر جانی دارند.

به گزارش راه اترک، پروانه سفید کلم (Pieris brassicae) چندی است که در مراتع شهرستان مرزی مراوه تپه به شکل بسیار زیاد مشاهده شده و موجب نگرانی مردم شده است.

در همین خصوص با مهندس بهزاد خورشیدی، مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان مرزی مراوه تپه تماس گرفتیم.

مهندس خورشیدی در خصوص شیوع زیاد این پروانه گفت: این پروانه که الان به صورت لارو در مراتع دیده می شود، جزو آفات همگانی نیست، هرچند که امسال نسبت به سالهای قبل از شیوع بیشتری برخوردار شده است.

خورشیدی در خصوص مبارزه با این پروانه هم گفت: چون این پروانه بیشتر علفهای هرز را می خورد و با توجه به بارشهای خوب و رشد زیاد علفهای هرز ،خسارات این پروانه هم چشمگیر نخواهد بود.

وی گفت: علاقه این پروانه به گیاه پنیرک است و چون این گیاه در کنار خانه های مردم هم می روید، آمدن این پروانه ها به سمت خانه های مردم موجب نگرانی آنها شده که لازم است توضیح دهیم که این پروانه علفهای هرز را می خورد و به محصولات کشاورزی خسارت نمی زند و حتی به انسان هم آسیب نمی زند.

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی مراوه تپه گفت: ما در خصوص مبارزه با این پروانه، به خاطر این که جزو آفات همگانی نیست، دستورالعملی نداریم.

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/رضا جامی