servis

معلمان مناطق عشایری و روستایی از سهمیه ی خاص بنزین بی بهره اند.

به گزارش راه اترک، برخی از مناطق استان گلستان مانند شهرستانهای شرق گلستان از گنبد کاووس گرفته تا مینودشت و گالیکش و کلاله و مراوه تپه، روستاهای پراکنده ای دارند که از محل مرکز شهرستان بعضا حدود 90 تا 100 کیلومتر(مثلا در مراوه تپه) دور می باشند و معلمان برای رسیدن به مدارس و یا انجام کارهای اداری خود یا مدارس باید این مسافت را هر روز طی کنند.

احمد یکی از معلمانی است  که در شهرستان مراوه تپه مشغول به کار است به خبرنگار راه اترک می گوید: من شرایط  اسکان در مراوه تپه را ندارم (اجاره خانه زیاد است و خانه نیز سخت پیدا می شود) به نابراین مجبورم هر روز رفت و آمد کنم.

وی ادامه می دهد تا قبل از گران شدن بنزین با همکاران به شکل نوبتی می آمدیم ولی الان هر رفت و آمد ما حدود 60 هزار تومان هزینه برمی دارد.

احمد می گوید: تازه اگه فقط تا مراوه تپه بخواهیم برویم و اگر مثلا یکی از همکاران بخواهد به قازانقایه یا پست دره برود، هزینه بنزین حدود 100 هزار تومان در هر روز می شود.

علی از مینودشت می گوید: آقا من از گنبد به مینودشت می آیم و محل کارم در یکی از روستاهای مینودشت است و هر روز به جز ایامی که جاده ها به علت بارش برف بسته می شود،  رفت و آمد می کنیم ولی حالا با این گران شدن بنزین دیگر نمی شود رفت و آمد کرد ولی ماندن در روستا نیز به خاطر شرایط خاص خانواده بسیار سخت می باشد.

وی در خصوص علت نیاوردن خانواده اش به روستا با انتقال به گنبد هم می گوید: بچه ام در مدرسه متوسطه دوم درس می خواند و روستا دبیرستان دور دوم ندارد در ضمن انتقال به گنبد هم چون سابقه  ام کم است فرقی برایم ندارد چرا که در گنبد هم مرا به منطقه اینچه برون می فرستند و آنجا نیز همین اتفاق برایم می افتد.

در شهرستان کلاله نیز وضع به همین منوال است و فاصله روستاها از مرکز شهرستان بعضا به حدود 40 تا 60 کیلومتر می رسد و رفت و آمد معلمان همیشه یا با ماشینهای شخصی است و یا سواری های کرایه ای که متاسفانه این سواریها نیز معمولا ثبت نشده اند و سهمیه ی خاص ندارند و آنها نیز کرایه های خود را 3 تا 5 هزار تومان بالا برده اند.

معلمان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند که برای معلمانی که در مناطق روستایی و عشایری مشغول به خدمت هستند یا هزینه ای جدا بدهند و یا سهمیه ای ویژه برای بنزین درنظر بگیرند.

انتهای پیام/رضا جامی