safir

آمریکا، سفیر ایران در خاک عراق را تحریم کرد.

به گزارش راه اترک، حضور آمریکا طبق رای صادره از سوی مقامات دولتی عراق، چند ماهی است که غیرقانونی است و طبق قوانینی که در کشور عراق است، عراقیها می توانند، نیروهای آمریکایی را که به شکل غیرقانونی در خاک این کشور باقی مانده است، بازداشت و زندانی کنند.

نیروهای آمریکایی از زمان ورودشان به خاک عراق، عامل قتل عام هزاران عراقی بی گناه بوده اند.

این درحالی است که ساعاتی قبل ، مقامات آمریکایی در اقدامی سیاسی ، سفیر ایران در خاک عراق را تحریم می کنند و علت این امر را دخالت داشتن ایران در کشتن آمریکاییها برمی شمارند.

رادیوفردای آمریکا در این خصوص نوشت:« وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه دوم آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، می‌گوید، ایرج مسجدی یک ژنرال سپاه است که هدایت و حمایت از گروه‌هایی را به عهده دارد که باعث کشته و مجروح شدن نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شده‌اند.»

این اقدامات در حالی انجام می شود که اوضاع آمریکا حتی در کشور خودش بسیار وخیم است و هر روز دهها آمریکایی به جرم شرکت در اعتراض مسالمت آمیز بازداشت می شوند.

صدهها نفر از آمریکاییها که نمی خواهند در انتخابات این کشور (انتخابات ریاست جمهوری) شرکت کنند، یا ایمیلهای تهدید آمیز دریافت می کنند و یا مورد تهدیدهای خاص قرار می گیرند و یا بازداشت می شوند.

به نظر می رسد ، اقدام متقابل ایران در تحریم سفیر آمریکا در خاک عراق، کمترین اقدام کشور در این خصوص باشد.

انتهای پیام/رضا جامی