چاپ
دسته: خبر ویژه
بازدید: 486

tipaks

چه کسی بر کار شرکت تیباکس، نظارت دارد؟

به گزارش راه اترک، شهروند گنبدی با ارسال مطلبی به این پایگاه خبری تحلیلی از مشکلات خود در ارسال بسته پستی از طریق شرکت های پستی خصوصی گفت.

در متن ارسالی آماده است:

باسلام و احترام، باطلاع می رسانم اینجانب به عنوان یک فروشنده صنایع دستی در شرایط سخت کنونی و از طریق مجازی نسبت به فروش محصولات اقدام میکنم؛ اما در اواخر سال 1399 چند تا بسته رو از طریق تیپاکس برای خریداران ارسال کردم که با چند مشکل مواجه شدم:

اولا برای ارسال دو بسته مجموعا 25 کیلویی از مبدا گنبدکاوس تا تهران حدود 380 هزار تومان کرایه زدن و این در حالی است که هزینه یک خودروی سواری دربست تا تهران با 4 نفر سرنشین فقط 440 هزار تومان می باشد؛ وقتی هم برای پیگیری علت موضوع به نمایندگی مراجعه کردم. گفتند این قیمتی است که شرکت تعیین می کند و وقتی گفتم: کنسل کنید؛ گفتند: باید کرایه رفت و برگشت رو پرداخت کنید و در حقیقت بار را گروگان می گیرند و هر طوری که می‌خواهند رفتار می‌کنند. 

تماس با دفتر مرکزی شرکت هم فاجعه است و تقریبا باید کلی هزینه و وقت صرف کنید؛ و در پایان با این جمله که مصوب خود شرکت است؛ مواجه خواهید شد.

نهایتا این بار بعد از کلی پیگیری و مذاکره چالش، قریب به 22 روز بعد به مقصد رسید و این در حالیه که خریدار بسته را برای شب عید سفارش داده بود.

متاسفانه زمان تحویل بسته، به بسته آسیب وارد شده بود؛ در حالی که در پورتال رسمی شرکت، زمان تحویل بسته 17 فروردین ثبت شده بود؛ اما اجازه ثبت شکایت نمی‌داد و زمانیکه با شرکت تماس گرفته شد با جواب این که بار شما 29 اسفند 
تحویل شد روبرو شدم و اصرار بنده مبنی بر مقایسه با سایت این شرکت هم فایده نداشت.

اما در کمال تعجب، زمان تحویل بار با وجود اینکه با تاخیر همراه بود، از خریدار درخواست 50 هزار تومان کرایه مازاد بر قیمت کذایی خود کرده بودند که بعد از اعتراض خریدار، به خریدار بی احترامی هم شده بود.

با کمال تأسف، در تمام این مدت 22 روز تاخیر، به هیچ وجه شماره تماسی از مدیران و نمایندگان شرکت داده نشد و به شکل مرموزی فروشنده و خریدار را در برزخ قرار دادند.

با پیگیری از نماینده شهرستان این شرکت، این نماینده رسما می گفت: به من ربطی ندارد و بروید شکایت کنید و هر کاری می خواهید، انجام دهید و من وظیفه پیگیری ندارم و اجازه شماره دادن هم نداریم.

همچنین تلفنی که تو سایت رسمی این شرکت اعلام شده است؛ بعد از ده دقیقه بصورت خودکار قطع و حداقل باید چند بار تماس گرفته می شد تا شاید بتوانیم مشکل خود را درمیان بگذاریم؛ اما آن هم  نتیجه نداد.

بعد از حداقل 4 بار ارسال پیام و ثبت شکایت اینترنتی و ده ها بار تماس تلفنی و شاید 30 بار مراجعه حضوری، هیچ احدی پیگیر علت شکایت بنده نشد.

و در پایان اینکه این شرکت، شعارش سرعت، دقت و امانتداری است که من با گوشت، پوست و استخوان خود لمس کردم!.

تمام مستندات و مدارک موجود و قابل ارائه است ناگفته نماند که در حالی که این شرایط تو یه شرکت مثلا خصوصی بوجود آمده است؛ اداره پست به عنوان یه شرکت دولتی تقریبا سه ساعت قبل از سال تحویل یک بسته به خودم تحویل داد.

توجه: انتشار چنین مطالبی به معنای تایید یا رد آن نیست و فقط برای حل مشکلات مردم و اطلاع مسئولان از وجود چنین مشکلاتی(در صورت صحت) است.

انتهای پیام/

گلستان ما