kolza1400

خرید تضمینی کلزا با قیمت 11هزار تومان برای هر کیلو در گلستان آغاز شد.

به گزارش راه اترک، سیدخالق سجادی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهارکرد: از بیستم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان آغاز و قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۱۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.

مدیرکل غله و خدمات کشاورزی گلستان، خاطرنشان کرد: این قیمت بر اساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت است و در فرآیند خرید دانه روغنی کلزا از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می شود.

سجادی ادامه داد: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه روغنی کلزا جهت خرید تضمینی ۱۰ درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی ۲۰ درصد است.

وی افزود: براساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری حدود ۷۸ هزار تن دانه روغنی کلزا از بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی زیرکشت این محصول در گلستان، برداشت شود.

سجادی همچنین از در نظر گرفتن ۴۲ مرکز خرید کلزا در سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول خبر داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطر نشان کرد: گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا است و رتبه نخست خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می دهد.

وی، گفت: همچنین با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان درخواست می شود تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

عکس: روح انگیز مرادیانی