amamhormoz

امام جمعه هرمز خطاب به فرماندار بندرعباس، به بی عدالتی در فروش دوبرابری قیمت گاز مایع در این جزیره ، اعتراض کرد.

به گزارش راه اترک، جزیره هرمز از جزایر سوق الجیشی و بسیار مهم کشور است و در تاریخ نیز از آن بسیار یاد شده است.

مردم این جزیره علی رغم نام و سابقه درخشان جزیره هرمز، سالهاست که درد و رنج و محرومیت را با خود همراه دارند.

از وضعیت مسکن مهری که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد کلنگ آن بر زمین زده شده و هنوز به پایان نرسیده است تا خیابانها و معابری که هنوز نه رنگ آسفالت را به خود دیده است و نه تابلویی برای معرفی آنها نصب شده است.

اما با همه ی این کاستی ها، این دیار سرزمینها شهدا و رزمندگانی است که در سالهای دفاع مقدس در کنار حاج قاسم سلیمانی رزمیده اند و از کیان این خاک و بوم، دفاع کرده اند.

حجت الاسلام «فتح الله بهزادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ابالفضل علیه السلام این شهر برگزار شد، از 2 امر که مردم این شهر را در این روزها بیشتر از همیشه مورد آزار داده گلایه کرده و از مسئولین دولت سیزدهم درخواست حل این مشکلات را داشت.

امام جمعه هرمز در این خصوص گفت: ما مردم هرمز چه گناهی کردیم که باید قیمت  سیلندر را دوبرابر بپردازیم.

وی ادامه داد: در بندرعباس قیمت گاز مایع حدود 15 هزار تومان است ولی شهروندان هرمزی باید همین سیلندر را به دو برابر قیمت تهیه کنند و وقتی هم اعتراض می کنند ، از مشکل بودن مسیر هرمز می گویند و این امر را دلیل گران کردن قیمت گاز می دانند ، چرا نباید مسئولین فکری برای این موضوع بکنند تا مردم هرمز هم قیمت گاز را به نرخ دولتی بپردازند.

حجت الاسلام «فتح الله بهزادی»همچنین از نبود نظارت بر مسافربرهای تندرو در فروش بلیط به شهروندان هرمزی گلایه کرد و گفت: امروز از مسافران بومی شناورهای تندرو در مسیر بندرعباس به هرمز و برگشت در ساعت 9 صبح، کرایه افراد غیربومی دریافت شد که این مورد اعتراض ماست، چرا باید شناورهای خصوصی برای جابه جایی مردم بر مردم هرمز منت بگذارند و آنها را با نرخ مصوب مردم بومی جابه جا نکنند؟
امام جمعه هرمز اضافه کرد: مردم هرمز همچنین در خصوص لندی کرافت نیز با مشکل روبرو هستند که لندی کرافت برای جزیره ابوموسی هست ولی برای مردم هرمز هفته ای یک بار هست و آنهم بعضی وقتها مثل سال قبل در یک ماه نیز به هرمز نمی آید.

وی از مسئولین امر به خصوص فرماندار شهرستان حل مشکل مردم هرمز در این خصوص را خواستار شد و گفت: اگر جواب ندهند من هر هفته این امر را در نماز جمعه مطرح خواهم کرد چرا که این تریبون به مردم تعلق دارد.

امام جمعه هرمز خواست تا این درخواست مردم هرمز به گوش مسئولین دولت سیزدهم و حتی مقام معظم رهبری هم برسد.

شهر هرمز در استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/جامی