پلیس آمریکا یک شهروند سیاه پوست را به قتل رساند.

 به گزارش راه اترک به نقل از مهر، مرگ یک شهروند آمریکایی سیاه پوست و غیرمسلح توسط شلیک گلوله از سوی یک افسر پلیس سفیدپوست، باعث افزایش خشم عمومی در شهر فایتویل واقع در کارولینای شمالی شده است و بستگان و نزدیکان قربانی خواستار برگزاری تظاهرات هستند.

گفته شده خانواده شهروند قربانی خواستار برگزاری «تظاهرات برای عدالت» در ساعات شب شده اند.

طی هفته جاری گروه‌های کوچکی از شهروندان ساکن در فایتویل با برگزاری راهپیمایی‌های مکرر خواستار دستگیری افسران پلیسی شده بودند که استفاده از زور را به‌ویژه علیه اقلیت‌ها بیش از حد نیاز بکار می‌بردند.

گفته شده تیزاندازی اخیر افسر پلیس علیه شهروند سیاه پوست حتی خارج از ساعات کاری او و در زمانی بوده است که این افسر پلیس در حال رانندگی با همسر و دخترش بوده و به مرد سیاه پوست ۳۷ ساله غیرمسلح و در حال عبور از خیابان نزدیک خانه‌اش شلیک کرده است.

با وجود قتل شهروند سیاه پوست در اثر شلیک افسر پلیس، اما این افسر فقط به مرخصی اداری رفت و دستگیر یا متهم به جرمی نشده است.

براساس آمار، افسران پلیس آمریکا سالانه به طور متوسط ۱۰۰۰ نفر را به قتل می‌رسانند که در این میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار بخش قابل توجهی از قربانیان هستند.

همچنین پلیس به ندرت بدلیل قتل شهروندان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد، اگرچه تظاهرات بزرگ ضد نژادپرستی در سال ۲۰۲۰ باعث ایجاد تغییراتی در دادگاه‌ها و با محکومیت برخی افسران پلیس همراه شد.