kolza1400

رئیس اتاق بازرگانی گلستان از پرداخت ۷۰ درصد طلب کلزاکاران خبر داد.

 به گزارش راه اترک، علی محمد چوپانی، شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبری گفت: دولت امسال قیمت کلزا را هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و ما در استان گلستان برای کمک به کشاورزان، کف قیمت را هر کیلوگرم ۲۳هزار تومان اعلام و خرید کردیم.

چوپانی با بیان اینکه تا کنون ۷۰درصد پول کلزاکاران پرداخت شده است، ادامه داد: برای تامین بقیه پول، وزیر جهادکشاورزی به بانک کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات دستور داده که هنوز محقق نشده است.

وی تاکید کرد: اتاق، مسئولان و نمایندگان استان پیگر تامین بقیه پول هستند.

چوپانی در ادامه با بیان اینکه پارسال حدود ۴۰۰هزار تُن صادرات به ارزش نزدیک به ۲۵۰میلیون دلار از اینچه برون داشتیم گفت: صادرات امسال ما تا کنون نزدیک به ۱۰۰هزار تُن به ارزش ۶۰میلیون دلار بوده است.

درویشعلی حسن زاده، سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز گفت: استان گلستان در بحث حجم سرمایه گذاری و اشتغال، در رتبه ۲۳کشور قرار دارد.

حسن زاده با بیان اینکه ۱۹۰واحد راکد و غیرفعال را در استان شناسایی کردیم، ادامه داد: از این تعداد، ۴۲واحد با ۴۹۰نفر اشتغالزایی به چرخه تولید بگردانده و در حوزه واحد‌های در تملک بانک‌ها نیز تا کنون ۱۵واحد، فعال شد.

وی افزود: برنامه امسال ما فعال سازی ۵۰واحد با پرداخت تسهیلات از محلات رونق تولید، تبصره ۱۸ و بازسازی و نوسازی است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه گفت: از گذشته ۲۲واحد شرکت بنیان در استان فعال و اکنون ۲۷واحد مستعد دیگر شناسایی شده است.

حسن زاده با بیان اینکه در پرداخت ۱۰تا۱۵ درصد از تسهیلات و تامین و واگذاری زمین، اولویت با واحد‌های دانش بنیان است، افزود: برای طرح‌های واجد شرایط، جواز تاسیس صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/