mojarad1

مدیریت امور زائرین آستان قدس رضوی گفت: بانوان ترکمن با پوشش سنتی به راحتی می توانند به زیارت حضرت امام رضا علیه السلام بروند.

به گزارش راه اترک، مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت به خاندان عصمت و طهارت احترام می گذارند و مودت به اهل بیت عصمت و طهارت را دستور قرآن می دانند.

زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام یکی از مکاناهی زیارتی مورد احترام مسلمانان جهان است که بسیاری از مسلمانان جهان جهت زیارت این امام همام به مشهد مقدس می آیند.

زنان و دختران ترکمن هم از جمله زائران حرم رضوی هستند.

مسعود مجردی، مدیریت امور زائران آستان قدس رضوی در خصوص ورود زائران خانم اهل سنت ترکمن به خبرنگار راه اترک گفت: قبل از ورود آیت الله رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی، دستور مراعات با زنان ترکمن در خصوص استفاده از پوشش سنتی داده شده بود ولی زیاد رعایت نمی شد.

مجردی گفت:با ورود آیت الله رئیسی و مدیریت جدید آستان و دستور ایشان، الان چند مدتی است که بانوان ترکمن می توانند با خیال راحت و با همان پوشش سنتی خود به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بروند.

وی ادامه داد: رعایت پوشش اسلامی در مکانهای زیارتی لازم است و استفاده از پوشش سنتی هم اگر همراه با پوشش کامل باشد با ممانعت مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام/جامی