taghrib60

دومین اجلاس منطقه ای تقریب مذاهب اسلامی با حضور 60 اندیشمند جهان اسلام در گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش راه اترک، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:  دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به صورت منطقه‌ای در گلستان برگزار می‌شود و این کنفرانس دومین کنفراس منطقه‌ای است که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با مطالعه‌ای که اوایل سال‌جاری شکل گرفته گلستان به‌عنوان یکی از برترین استان‌های همراه انقلاب در نظریه تقریب انتخاب شد، در ۴۴ سال گذشته دشمنان توطئه‌های زیادی برای فتنه‌انگیزی داشتند ولی این طراحی دشمن یکی پس از دیگری شکست خورده است.

حجت‌الاسلام شهریاری به وحدت عملی بین اقوام استان اشاره کرد و افزود: به همراه این وحدت هوشیاری علما و نخبگان و اصحاب رسانه مانع از فتنه‌های دشمن شد.

وی افزود: آخرین شکست دشمن در ۲۲ بهمن سال‌جاری رقم خورده و امسال مردم با شکوه‌ بیشتری در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران هرساله برگزار می‌شود و تعداد محدودی را در این کنفرانس از استان‌ها شاهد هستیم و لذا دو طرح تکمیلی کنفرانس‌های منطقه‌ای استانی و کنفرانس‌های منطقه‌ای خارجی در نظر گرفته شد.

شهریاری تاکید کرد:۶۰ مهمان خارجی از کشورهای روسیه قزاقستان و قرقیزستان و کشورهای منطقه استان گلستان در این اجلاس حضور دارند.

وی گفت: مفتی اعظم قزاقستان و قرقیزستان، حضور چهار مفتی از کشور روسیه را در کنار روحانیت شیعه و سنی استان در این کنفرانس شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول ابراز داشت: در روز کنفراس شاهد رونمایی از ۱۲ اثر پژوهشی در حوزه تقریب مذاهب خواهیم بود و حدود ۲۰ سخنران از داخل کشور و خارج از کشور فردا صبح و بعداز ظهر سخنرانی خواهند کرد و از نظرات مفتیان اهل سنت کشورهای دوست و همسایه استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلم شهریاری ابراز داشت: تقدیر ویژه از شخصیت تقریبی استان در استان تجلیل می‌شود و بزرگترین شخصیت تقریبی استان معرفی خواهد شد و این اقدامات باعث هم‌افزایی اقوام مختلف می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز بعد از ظهر شاهد همایش تقریب مذاهب اسلامی و تمدن‌سازی نوین انقلاب اسلامی خواهیم داشت که دانشگاهیان استان آن را برگزار می‌کنند و ده‌ها مقاله در این زمینه نگارش شده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: در کنار مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید به نقشه‌های دشمنان توجه داشته باشیم، در درون کشور صداهایی برای تفرقه از گوشه‌ای بلند می‌شود و این صداهای اندک از سوی رسانه‌های معاند بازپخش می‌شود و این سو برداشت ایجاد می‌شود که کشور دچار گسست و شکست شده است ولی این مسئله حقیقت ندارد.

حجت‌الاسلام شهریاری ابراز داشت: مردم در ۲۲ بهمن پیام روشنی را به جهانیان صادر کردند و گفتند با حضور گسترده خود پای انقلاب ایستادند.

وی گفت: این افتخار جمهوری اسلامی است که آزادی را ترسیم کرده تا مردم و اقوام مختلف بتوانند در کنار آم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند در انقلاب اسلامی مداری اهل سنت تاسیس شده و آنها می‌توانند علمای خود را آموزش دهند و این را می‌توانیم به عنوان الگو به جهان عرضه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: در عرصه بین‌الملل‌ اتهاماتی که به نظام جمهوری اسلامی نسبت داده شده که این نظام اسلامی به دنبال شیعه‌سازی دنیا است شیعه هراسی و ایران هراسی را رقم زده است.

حجت‌الاسلام شهریاری ابراز داشت: حضور علمای  از کشورهای مختلف این پیام راه همراه دارد که این نظام به دنبال شیعه‌سازی دنیا نیست و اگر اینطوری بود جمهوری اسلامی به حماس و گروه‌های اهل سنت که مورد ظلم قرار گرفتند حمایت نمی‌کرد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید