عضو مجلس خبرگان رهبری مازندران به رئیس جمهور تذکر داد.
به گزارش بخش اجتماعی و سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی راه اترک به نقل از صفحه رسمی آیت الله طاهری، عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سیفی مازندرانی به ریاست محترم جمهور پیرامون برخی سخنان ایشان در مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم امام خمینی قدس سره، تذکر دادند.
متن تذکر:
بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمد لله و الصلاة و السلام علی محمد و آله الطاهرین لا سیما بقیة الله فی الأرضین و أوفر تحیاته علی الشهداء و الصدیقین
جناب آقای پزشکیان
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
اگر بنا بود که هر شخص مسئولی به برداشت و فهم خودش از کتاب الله عمل کند، پس مقام فقاهت و ولایت فقیه چه جایگاهی دارد؟!
از نظر فقه شیعه همه مسئولین حتی رئیس جمهور همانند سایر مردم بوده و برداشت و نظر و فهم آنان از کتاب مجید و روایات از هیچ اعتباری برخوردار نبوده و عمل طبق آن فهم و برداشت خلاف شرع است.
معنا و مفهوم ولایت فقیه این است محوریت صیانت از کیان نظام اسلامی و حفظ مصالح اسلام و مسلمین فقط و فقط با ولی امر مسلمین بوده و مبتنی بر فهم ایشان از شرع مقدس می باشد.
در دوران غیبت این فقیه جامع شرایط است که امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود: «فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله» و امام صادق علیهالسلام فرمودند: «فانی قد جعلته علیکم حاکما» نه غیر ایشان.
اینجانب به جنابعالی و سایر مسئولین هشدار و زنهار میدهم این راه اشتباه را ادامه ندهید.
اسلام و مسلمین و نظام مقدس جمهوری اسلامی صاحب دارد ، و صاحب آن ولی الله اعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در دوران غیبت آن حضرت فقیه جامع شرایط فتوا و رهبری که منتخب مومنان است ، ولی شرعی مردم و حافظ شریعت و مذهب تشیع و کیان اسلام و مسلمین است.
این ملت تنها گوش به فرمان ولی امر مسلمین است و اگر هر شخصی خدای ناکرده در هر سمتی برای خود در مقابل حکم رهبری استقلال رای قائل باشد در حکم طاغوت است ، بنده فقط خیر و صلاح شما عزیزان را میخواهم.
امیدواریم که از خط ولایت مطلقه فقیه زاویه پیدا نکنید و فهم خود را از کتاب مجید و نهج البلاغه و روایات ائمه معصومین علیهم السلام ملاک عمل قرار ندهید، که اگر چنین باشد معنایی جز انحراف و استبداد رای در مقابل ولی امر مسلمین ندارد.
و السلام علی من اتبع الهدی
علی اکبر سیفی مازندرانی
۳ تیر ۱۴۰۵
منبع: پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله سید محسن طاهری – نمایندهٔ مردم شریف استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری