644443

در یک جامعه ی اسلامی اگر اصول اخلاقی نباشد و مردم آنها را رعایت نکنند و حریم ها را نگه ندارند ، زندگی معنا، لطافت ، زیبایی و شکوفایی نخواهد داشت .

به گزارش راه اترک ، حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی ضمن تبریک و تهنیت سالروز ولادت سر سعادت حضرت فاطمه معصومه ( س ) و گرامیداشت روز دختر ، طی یک گفتمان دینی با خوهران و فعالین عرصه قرآنی، در خصوص نحوه برقراری ارتباط موثر و مناسب با خانواده و دیگران ، گفت : از جمله مهمترین مسائل مهم در زندگي فردی و اجتماعی ما برقراري یک ارتباط مناسب بر پایه مهر ، محبت ، اخلاق پسندیده و همچنین روابط گرم و صمیمی با خانواده و دیگران است بطوریکه در دین مبین اسلام نیز روابط اجتماعي بر پاية دوستي بنا شده است .
کارشناس مسائل دینی با اشاره به حدیث زیبایی از امیر المومنین حضرت امام علي ( ع ) در خصوص نحوه ی برخورد مناسب با عامه مردم ، اظهار داشت : امیر المومنین حضرت امام علي ( ع ) خطاب به مالك اشتر مي فرمايد « قلب خويش را از مِهر مردم ، دوستي و لطف آنان سرشار كن . مبادا هرگز كه درندة خون آشام باشي كه خوردن مردم را غنيمت بشماري، چرا كه مردم دو گروه اند يا برادران ديني تو بوده يا در آفرينش همانند تو هستند » .  
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه تصریح نمود : در هر جامعه ی انسانی، در هر زمان از زمان گذشته تا به الان و حتی در آینده و در هر مکانی اگر اصول اخلاقی نباشد و مردم آنها را رعایت نکنند و حریم ها را نگه ندارند ، زندگی معنا، لطافت ، زیبایی و شکوفایی نخواهد داشت .
حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی در پایان تاکید نمود : در رابطه با رعایت اصول اخلاقی و نحوه برقراری ارتباط مناسب با دیگران باید یکسری باید ها و نبایدها را رعایت کرد از جمله « خوش نیتی و گمانی ، گشاده رویی ، فروتنی ، وفاداری ، احترام گذاشتن ، راستگویی ، رازداری و .....

644443

انتهای پیام/