gandom

کشاورزان از سختگیری مسئول خرید گندم در کلاله به هنگام تحویل محصول و هدایت کشاورز به سمت تاجران گلایه مند هستند.

به گزارش راه اترک، صبح امروز برخی از کشاورزان در تماس با سایت راه اترک از سختگیری مسئولین خرید انبار غله شهرستان کلاله در تحویل محصولاتشان گلایه کردند.

علی از کشاورزان منطقه کلاله در گفتگو با راه اترک گفت: گندم امسال ما به علت خشکسالی تناژش بسیار پایین آمد ولی گفتیم همین مقدار را هم به دولت بدهیم تا دولت مشکلی در تهیه گندم پیدا نکند.

وی ادامه داد: بعد از برداشت گندم که از 2 هکتار و نیم زمین، تقریبا 3 تن گندم برداشت کردم، محصول را به انبار غله آوردم ولی آنها محصولم را تحویل نگرفتند و علت آن را رطوبت گندم اعلام کردند.

این کشاورز کلاله ای ادامه داد: من وسیله داشتم و برای همین محصولم را به خانه آوردم ولی آن کشاورزی که وسیله ندارد در این حالت چه باید بکند.

علی ادامه داد: این برخورد باعث می شود که کشاورز بلافاصله محصول خود را به تاجران و دلالان خرید گندم بفروشد تا بتواند مقداری از هزینه های انجام شده (شخم، دیکس، بذر، سم، کود، ردیف کار، کمباین، کرایه حمل و ....) را به بدهکارانش تحویل دهد.

کشاورزان از مسئولین درخواست دارند که در این زمینه اقدامی عاجل داشته باشند تا کشاورز مجبور نشود محصول خود را به دست دلالان بدهد.

انتهای خبر/رضا جامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید