438954 926

رسانه های زرد در مقابل ضعف انتشار اخبار امیدآفرین در آستانه انتخابات بر شدت سیاه نمایی افزوده اند.

 به گزارش راه اترک، امید، نیاز امروز جامعه و سنگر مورد تهاجم دشمن

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای نگهبان تلاش در جهت برگزاری انتخابات پرشور در اسفند ماه جاری را وظیفه همگان بر شمردند.

 امید موتور محرک و ایجاد کننده شور انتخاباتی در کشور است و جایگزینی آن در جامعه با یاس سبب خشنودی دشمنان و اندوه دوستان خواهد شد.

از آنجا که امید اجتماعی، یکی از مولفه‌های حائز اهمیت در ایجاد انگیزه برای شروع حرکت های عمومی به شمار می‌آید، ایجاد یاس، ناامیدی، دل مردگی و افسردگی اجتماعی همواره جز تکنیک های دشمنان انقلاب برای جلوگیری از شروع تلاش برای بهبود اوضاع جامعه از طریق مجاری قانونی و سیاسی بوده و از همین رو مقابله با آن و گسترش نور در جامعه نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری در سالهای اخیر است.

امید مردم جامعه‌ نسبت به آینده روشن، ضامن تلاش جمعی و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت بر اساس الگوهای اسلامی و ایرانی بوده و بایستی توسط نهادهای اجرایی و حاکمیتی تیز تقویت گردد.

عواملی چون شایسته سالاری، قانون مداری، حذف رانت، برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی، توجه به خواسته های جمعی و قانونی مردم، اطلاع رسانی صحیح در خصوص پیشرفت های حاصله در کشور و .... می تواند همانند نوشداروئی باشد که در صورت تجویز به موقع حیات بخش و حرکت آفرین و در صورت اقدام دیر هنگام "سهراب کُش" خواهد بود.

با شروع حرکت های امید آفرینانه، اقدامات عمرانی دولت در سالهای اخیر و سرعت گرفتن قطار کشور بر ریل پیشرفت توپخانه رسانه ای دشمن این چراغ روشن کننده را به عنوان مهمترین عامل ایجاد وحدت ملی، به درستی مورد هدف قرار داده که در برخی مواقع با همراهی رسانه ای برخی جناح های سیاسی دارای ضریب باز نشر متفاوت و اثری متمایز بر روی آحاد مردم است.

این که یک جناح سیاسی برای بازگشت به قدرت اقدام به نقد جناح حاکم نموده و نقاط دارای خطا را به رخ بکشد یک رویه معمول سیاسی در سراسر جهان است و اقدامی غیر از این نیز مورد انتظار نیست اما آنچه این روزها در برخی رسانه های اصلاح طلب دیده می شود نه یک نقد منصفانه برای تغییر اوضاع از شرایط موجود به شرایط مطلوب بلکه در برخی مواقع همراهی رسانه ای برنامه ریزی شده با دشمن بدون ترسیم مرزها به گونه ایست که اگر خواننده به هر دلیل عنوان رسانه ای که نقد در آن منتشر شده را نداند قادر به تشخیص هویت دوستانه و یا ماهیت دشمنانه نگارنده نخواهد شد. 

سیاه نمایی از اوضاع موجود به نحوی که امید عمومی جامعه را مورد هدف قرار دهد در هیچ جای دنیا مورد قبول نبوده و برای متخلفین، قوانین سخت گیرانه ای وجود دارد.

امید اجتماعی بزرگترین سرمایه حاکمیت است که به سختی به دست آمده و به راحتی از دست خواهد رفت.

 صیانت از این سرمایه جمعی به طور قطع یکی از وظایف حاکمان در هر برهه زمانی بوده و بایستی با بر هم زنندگان آرامش جامعه برخوردهای لازم انجام شود.

به عقیده بسیاری از محققان و صاحب نظران سیاسی ایران بهشت اپوزسیون بوده و هر کس به راحتی میتوانید با در اختیار داشتن یک صفحه در هر کدام از شبکه های اجتماعی حتی بدون داشتن هویت مشخص اقدام به سیاه نمایی، از بین بردن امید مردم و بر هم زدن آرامش جامعه کند، بدون اینکه کوچکترین تعرضی از طرف هیچ یک از دستگاه های نظارتی با او انجام شود.

حال در چنین وضعیتی اگر شما دارای یک رسانه رسمی مانند یک روزنامه وابسته به یک جناح سیاسی باشید، بسیار راحت تر می توانید اقدام به انتشار مطالب خود در سطح جامعه کرده و از هر گونه برخورد قانونی با رسانه خود نیز به عنوان یک حربه دیگر برای هدف قرار دادن داشته های امید مردم استفاده کنید.

استحکام بخشی به قوانین، ترسیم شفاف خطوط قرمز و اقدام قاطع با بر هم زنندگان آرامش رسانه ای جامعه می تواند سه ضلع مثلثی باشد که به حفاظت از یک سرمایه مهم اجتماعی کمک کرده و موتور محرک حرکتهای اجتماعی را همواره گرم و آماده به کار نگه می دارد.

نویسنده: حمید رضا سراوانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید