abmar1

برخی از روزهای تابستان بوی بد فضولات حیوانی، آب شرب را برای شهروندان مراوه ای غیرقابل شرب می کند.

به گزارش راه اترک، یک شهروند خبرنگار مراوه ای در تماس با راه اترک از بوی بد آب شرب در شهر گلایه کرده و می گوید: خواهشمند است به اطلاع مسولین شهرستان برسانید هر ازگاهی آب شرب مصرفی شهر بوی ادرار و مدفوع حیوانات بخصوص گاو و گوسفند میدهد بطوریکه غیر قابل استفاده میگردد.واین مساله هرساله در ایام تابستان مکررا اتفاق می افتد.

لذا پیشنهاد میگردد مسولین ذیربط در این ایام از بیتوته هزاران گوسفند بصورت روزانه و زمان چندین ساعت(در محل سرچشمه های آب شرب)  جلوگیری نمایند تا از بیماریهای مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

باتشکر.مرتضی مرغزی، شهروند مراوه ای.
لازم به ذکر است که این دامها در سرچشمه و مسیر رودخانه بیتوته می کنند.

در همین خصوص با مهندس زین الدین رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مراوه تپه تماس گرفتیم و موضوع را جویا شدیم.

مهندس زین الدین در این خصوص ضمن تایید گلایه برخی از شهروندان از بوی بد آب گفت: ما بلافاصله موضوع را پیگیری کرده ایم و یک گله دار را هم در این خصوص در محوطه چشمه های آب (منابع آب شرب شهر) یافته و ضمن دادن تذکر و گرفتن تعهد از وی مبنی بر عدم تکرار این اقدام برخورد های قضایی این اقدام را نیز به وی تذکر داده ایم.

رئیس اداره آب و فاضلاب مراوه تپه ادامه داد: متاسفانه در فصل تابستان برخی از دامداران به خاطر نبود منابع آب و بارش کم شبها دامهای خود را به دره ها و سرچشمه های منابع جمع آوری آب شهرستان برده و چنین مشکلاتی را بوجود می آورند.

وی در خصوص حصار کشی چشمه ها برای جلوگیری از این امر هم گفت:حصار کشی 15 سرچشمه انجام شده ولی به خاطر دره ای بودن و فاصله زیاد، امکان حصارکشی کامل منطقه وجود ندارد.

زین الدین البته توضیح هم داد: بیشتر مناطقه شهری در خصوص بوی بد موردی را گزارش نکرده اند ولی در هر صورت ما اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده ایم.

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/جامی