نتایج یک تحقیق در انگلیس از وجود فساد سیستماتیک در تمام پلیس انگلیس حکایت دارد که موجب واکنش نخست وزیر این کشور شد.

به گزارش راه اترک، برخوردهای نژادپرستانه، ضد انسانی و ضد بشری ماموران امنیتی انگلیس به حد گسترده و علنی شده که حت مقامات رسمی این کشور را نیز به واکنش واداشته است.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در این خصوص گفته است: آنچه در داخل متروپولیتن اتفاق افتاده است « شوکه کننده و غیرقابل قبول» است و «نیاز به تغییر دارد.

صادق خان، شهردار لندن هم در این خصوص گفته است: انتظار دارم همه تغییرات به سرعت اجرا شوند.

رئیس متروپولیتن که نام پلیس انگلیس است و به تازگی هم عوض شده است در این خصوص گفته است: ما در اینجا یک مشکل واقعی داریم. ما زن ستیزی، همجنسگرا هراسی و نژادپرستی در سازمان داریم و آن را ریشه کن می کنیم.

این سخنان بعد از پژوهشهای مختلفی است که توسط پژوهشگران انگلیسی بعد از علنی شدن برخی از جنایات و تجاوزات پلیس انجام داده اند.

«لویس کیسی» پژوهشگری که آخرین پژوهش در این زمینه را انجام داده نوشته است: شکست در اصلاحات می‌تواند به معنای برچیده شدن نیرویی باشد که بیش از هشت میلیون نفر را در بیش از ۶۲۰ مایل مربع (۲۶۰۵ کیلومتر مربع) در پایتخت بریتانیا اداره می‌کند.

او در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است «این اولین گزارشی است که این مجموعه تحقیقات منتشر شده است. اگر سازمانی نتواند خود را اصلاح کند، باید تغییری ایجاد شود.

انتهای پیام/رضا جامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید