palangggg

پلنگی که مراوه ای اعلام شده بود، مراغه ای بود.

 به گزارش راه اترک، صبح امروز خبری در رسانه ها منتشر شد که حکایت از وجود پلنگ زخمی در منطقه مراوه تپه می داد.

اما این خبر بد در سطح مردم منتشر شده بود و اصل خبر موضوع آمدن پلنگ در منطقه مراغه بوده نه مراوه تپه!

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در همین خصوص نوشت:«دکتر حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان این مطلب که در  سالهای گذشته این گونه در این محدوده مشاهده نشده بود گفت: مشاهده پلنگ در این منطقه نشان دهنده توان حفاظتی و امنیت بالای منطقه برای حفظ گونه های حیات وحش و فرهنگ بالای منطقه در حفظ و حراست از جانوران وحشی است.
وی افزود:حفاظت از این گونه نقش بسیاری در حفظ سایر گونه‌ها دارد و همچنین به علت وسعت قلمرو پلنگ در ایران، ضرورت دارد که اقدامات لازم مربوط به حفظ این گونه را انجام دهیم که در این صورت، زیستگاه‌ها و طعمه این گونه نیز حفظ می‌شود.
قاسمی گفت: در دولت تدبیر و امید با انعقاد تفاهمنامه ای با شرکت "بیمه ما" این گونه با اهمیت بیمه گردیده و هرگونه خسارت به احشام و اشخاص منطقه پرداخت می گردد.
وی تاکید کرد: این اولین بار است که برنامه ای برای حمایت از مردم محلی در راستای حفاظت از یک گونه در معرض خطر انقراض طراحی و اجرایی گردیده است.
قاسمی گفت: از اولین ساعات مشاهده پلنگ در منطقه کارشناسان و محیط بانان به سرپرستی معاون محیط زیست طبیعی این اداره کل در محل حضور داشته و تلاش ماموران محیط زیست برای هدایت گونه به زیستگاه های بالادست در دست انجام است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مردم عزیز استان در خواست نمود: در صورت مشاهده این موارد مراتب را با شماره تلفنهای 1812 و 1540 به این اداره کل اطلاع دهند و از هرگونه تلاشی برای متواری ساختن و یا نزدیک شدن به گونه های حیات وحش خودداری نمایند. »