karkhantrak

کارخانه تراکتورسازی گالیکش،به کارخانه ساخت لامپ نئون تبدیل می شود.

به گزارش اترک، در سال گذشته کلنگ احداث کارخانه تراکتورسازی در شهرک صنعتی گالیکش و کلاله بر زمین زده شد ولی ساخت این کارخانه در همان مرحله کلنگ زنی باقی ماند و پیشرفتی نکرد.

رجبی نماینده شهرستانهای مراوه تپه،کلاله،گالیکش و مینودشت در گفتگو با سایت نیلکوه در خصوص روند این پروژه گفت:«دغدغه همه مسئولین برطرف کردن و کاهش بیکاری در منطقه است. برای این موضوع به دنبال جذب سرمایه‌گذار بودیم تا اینکه یکی از سرمایه‌گذاران منطقه مجوز احداث تراکتورسازی گالیکش را از وزارت صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی گرفت.

نماینده شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: این سرمایه‌گذار بخش صنعت نتوانست به‌درستی از تسهیلات 80 میلیارد ریال که قرار بود در اختیارش قرار گیرد استفاده کند.

وی با اشاره به این مطلب که در کارخانه تراکتورسازی قرار بود کار مونتاژ انجام شود گفت: سرمایه‌گذار چون نتوانست تکنولوژی آن را از کشور چک وارد کند پروژه متوقف شد.

وی تصریح کرد: ازآنجاکه مجوزهای شهرک صنعتی 2 ساله واگذار می‌شود سال 94 این مجوز باطل می‌شود و زمین این کارخانه به سرمایه‌گذار دیگری واگذار می‌شود.

به گفته رجبی این سرمایه‌گذار یک ایرانی مقیم آلمان است که در بخش لامپ‌های نئون قرار است سرمایه‌گذاری کند و تکنولوژی آن نیز مربوط به کشور آلمان است.»

آنچه از این گفتگو بر می آید ساخت کارخانه تراکتورسازی در شهرک صنعتی گالیکش-کلاله منتفی شده و سرمایه گزار جدید با پروژه جدیدی وارد این شهرک خواهد شد و با این اوصاف کارخانه تراکتورسازی معروف دیگر در این شهرک ساخته نمی شود.

شهرک صنعتی مراوه تپه با توجه به بیکاری فراوان جوانان منطقه شاید بهترین مکان برای احداث این کارخانه می باشد.