daneshghah1

41 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور، انتخاب رشته نکردند.

به گزارش راه اترک، امسال بیش از 800 هزار نفر در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دانشگاه شدند.

طبق گفته مشاور عالی سازمان سنجش، از تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز در کنکور ۹۶ بر اساس آمار اولیه تعداد ۴۹۵ هزار و ۹۴۳ نفر معادل ۵۹.۱۲ درصد مجازین انتخاب رشته کردند.

شاید این امر نشان دهنده رسیدن حقیقت خانواده ها و دانش آموزان به این امر باشد که دانشگاه همه زندگی نیست و رفتن به دانشگاه شرط موفقیت نمی باشد.

با رویه ای که آموزش عالی در پیش گرفته، این روزها هیچ داوطلب کنکوری، کنکور مانع ورودش به دانشگاه نیست و همه داوطلبین می توانند وارد دانشگاه شوند، فقط نوع دانشگاه و رشته تحصیلی، این روزها، آرزوی دانش آموزان و خانواده شده است.

اما به راستی چند رشته دانشگاهی از نظر مردم به عنوان رشته های تاپ می باشند و دارای بازار کار و اشتغال و درآمد مورد انتظار خانواده ها می باشند؟

آیا واقعا بقیه رشته های موجود در دانشگاهها بی خاصیت بوده و بازار کاری ندارند؟ اگر این طور است، پس چرا این رشته ها ایجاد شده اند و اقدامی برای حذف آنها نمی شود؟

اما به راستی که بیشتر رشته های موجود در دانشگاهها با کار کارشناسی در دانشگاه ها قرار داده شده اند و برخی از رشته هایی که در دانشگاههای ما بدون طرفدار نشان داده شده اند، در بیشتر دانشگاههای معتبر بین المللی، دارای بیشترین اعتبار می باشند.

امیدواریم مسئولین امر در زمینه ی آموزش عالی اقدامات سنجیده ای را برای رشته های دانشگاهی و اعتبار رشته های تحصیلی در دانشگاهها فراهم آورند تا دانش آموزان با فراغ بهتری به انتخاب رشته بپردازند.

انتهای پیام/جامی