tajifarmandar

فرماندار مراوه تپه از آغاز ساخت موزه مردم شناسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش راه اترک به نقل از تسنیم، اسماعیل تاجیاظهار داشت: در حوزه شهرستان مراوه تپه 90 روستا واقع است که بیش از 50 روستای آن گازرسانی انجام شده و در 32 روستا نیز گازرسانی در حال انجام است و از مجموع 90 روستا, در 12 روستا راه دسترسی با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: یکی, 2 روستا نیز دچار مشکلات و دارای ولتاژبرق ضعیف به ویژه در تابستان هستند که در هفته دولت سایت برق رسانی در یک روستا به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار مراوه تپه تصریح کرد: همچنین در هفته دولت گازرسانی به روستای قوشه سو با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان و گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری مراوه‌تپه با اعتبار 80 میلیون تومان انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: جاده جایگزین برای احداث سد چایلی به طول حدود 22 کیلومتر مربع با اعتبار 30 میلیارد تومان و با احداث دو دهنه 75 متر مربعی از مراوه‌تپه به سمت روستای همت‌آباد آماده است.

اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی به مراوه‌تپه

تاجی درباره اعتبارات تملک دارایی شهرستان مراوه‌تپه تاکید کرد: امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان با حضور معاون هماهنگی و عمرانی استانداری گلستان, 32 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان مصوب شد که بیشترین آن در حوزه جهاد کشاورزی, راه روستایی, آبفار, آموزش و پرورش, و حوزه سلامت بود.

وی در مورد آتش سوزی های امسال خاطر نشان کرد: امسال 4 مورد آتش سوزی رخ داد که 3 مورد در بخش گلیداغ و یک مورد در حوزه مرکزی شهرستان بود و در مجموع 30 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طعمه حریق شد و کمتر از یک هکتار به جنگل در حوزه آتش سوزی خسارت وارد شد.

فرماندار مراوه تپه اظهار داشت: شهرستان مراوه تپه دارای 44 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که بیشترین فعالیت مردم در این حوزه با کشت محصولاتی چون گندم, آفتابگردان جو, هندوانه و غیره است.

شهرک صنعتی مراوه‌تپه آماده واگذاری است

وی درباره شهرک صنعتی مراوه‌تپه خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی مراوه تپه به وسعت 100 هکتار با همه امکانات و معافیت و شرایط مناسب آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و در حال حاضر 3 سرمایه گذار, به صورت 2 سیلو و یک. کارخانه آرد فعالیت دارند.

تاجی درباره فعالیت‌های عمرانی آرامگاه مختومقلی فراغی واقع در روستای آق‌تقای بیان داشت: مسجد این آراامگاه در حال ساخت است و گنبد آن به اتمام رسیده, تاکنون مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده و تا مرحله بهره برداری به 2 میلیون تومان دیگر نیاز است.

وی افزود: احداث موزه مردم‌شناسی و بازارچه صنایع دستی این آرامگاه نیز آغاز شده و مبلغ 600 میلیون تومان برای موزه و 300 میلیون تومان برای صنایع دستی از اعتبارات تملک دارایی شهرستان مصوب شد و برای بهره برداری کامل فاز نخست توسعه این آرامگاه به حدود 5 میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/