haml

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای از افزایش 11 درصدی حمل و نقل کالا در استان گلستان نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش راه اترک به نقل از گلستان ما، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: رانندگان گلستانی بسیار فعال هستند و در این میان مطالباتی هم دارند که این مطالبات به حق هم است و برای انسجام بخشیدن به فعالیت حمل ونقل کالا و بار تلاش داریم در استان گلستان شهرک حمل بار راه‎اندازی شود.

وی تصریح کرد: در استان گلستان با تعامل با تشکل‌های صنفی بسیاری از مشکلات را حل کردیم و برخی مشکلات نیز باید در سطح ملی حل شود که این کار در بخش توزیع لاستیک انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان گلستان خاطرنشان کرد: با تعامل با صنعت، معدن و تجارت استان گلستان 15 مرکز برای ارائه حواله لاستیک در استان راه‌اندازی شد که تاکنون 11 هزار حلقه لاستیک توزیع شده و این کار استمرا دارد.

میقانی با اشاره به همت رانندگان گلستانی به حمل بار تاکیدکرد: 11 درصد امسال رشد را در حمل ونقل کالا و بار نسبت به پارسال داشتیم در گلستان سالانه 5.7 تا 6 میلیون تن بار از استان جابجا می‌شود و 5 میلیون تن هم وارد استان گلستان می‌شود و نشان می‌دهد وضعیت حمل بار در استان بسیار خوب است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‎ای استان گلستان اشاره‎ای هم به بخش‌های اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس هم خاطرنشان کرد: در بخش اتوبوس‌رانی سرمایه‌گذاری خوبی شده و ناوگان حمل ونقلی استان در این زمینه فعال است و تنها در بخش مینی‌بوس‌رانی مشکل داریم که باید این ناوگان نوسازی شود و دراین زمینه به اقدامات عملی و سرمایه‌گذاری در سطح ملی نیازمندیم.

وی در ادامه گفت: استان گلستان در رده‌بندی کشوری جزو استان‌های خوب رده‌بندی شده و با تعامل همه دستگاه‌ها باید وضعیت را بهبود ببخشیم.

میقانی درباره ایجاد شهرک حمل ونقل در استان گلستان هم خاطرنشان کرد: با همراهی دیگر دستگاه‌ها در گام نخست در شهرستان گرگان این شهرک ایجاد می‌شود و آن محل استقرار شرکت‌های حمل ونقل بار با تعریف خاص است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان گلستان افزود: این شهرک در فضای 15 تا 20 هکتاری ساخته و در این شهرک کارها با نظم خاصی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/