فرماندار کلاله گفت: نرخ بیکاری در ایتوشهرستان بیشتر از نرخ بیکاری استان است.

 به گزارش راه اترک،  برای این شهرستان، در سال ۱۴۰۱ تحقق یافته است.

فرهاد شیبک فرماندار کلاله بیان کرد: علی رغم تلاش های انجام شده همچنان نرخ بیکاری در شهرستان ۱۲/۸ درصد است و باید تلاش ها بیشتر شود.

فرماندار کلاله در ادامه گفت: خوشبختانه تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته به صورت کامل جذب شد؛ و امسال نیز با ۵ میلیارد و پانصد ‌میلیون تومان اعتبار تعیین شده در مشاغل خُرد ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان و طرح های پشتیبان به جهت ایجاد اشتغال بیشتر، ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال کلاله نیز گفت: با کمبود نیروی کار در بخش‌های از کارهای سخت در گلستان مواجه هستیم و برخی حاضر نیستند پای این کارها بروند.

خواجه مظفری نرخ بیکاری در استان را ۸/۲ درصد اعلام کرد و گفت: اگر همه با هم باشیم و اگر جزیره ای عمل نکنیم؛ می توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم.

مدیرکل تعاون استان اعلام کرد: هم اکنون حدود ۳ هزار تعاونی در استان وجود دارد؛ که ۱۲ تعاونی "دانش بنیان" هستند و روز به روز رو به رشد می باشند.

وی ادامه داد: از ۱۸۵۹ اشتغال مورد رصد و بازرسی انجام شده از تهران، ۱۳۱۸ شغل  ایحاد شده مورد تایید قرار گرفت و ۵۲۱ مورد نیاز به بررسی بیشتر دارد و اشتغال ۲۱ نفر نیز مورد تایید قرار نگرفت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان هم گفت:  سال گذشته برای ۲۷ مورد درخواست در کلاله، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسعیلات پرداخت کرده ایم و امسال در حمایت از کسب و کارهای خُرد آمادگی داریم تا سقف ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد بستر شغل و تولید پرداخت کنیم.

گفتنی است؛ در پایان از دو شرکت تعاون برتر استانی از کلاله، "شرکت تعاونی گاوداران و گوسفند داران با ۹۳۵ عضو و ۲۰ سال سابقه فعالیت و شرکت تعاونی شایان بتن تولید کننده تیر برق، تراویس ریلی، جداول، بلوک های مفصلی و ... با ۲۵ نفر اشتغالزایی تجلیل شد.

انتهای پیام