hejab

کارشناس فرق و مذاهب اهل سنت گلستان در خصوص وظیفه زنان در امر به معروف و نهی از منکر گفت: پاسداری از کیان و شریعت، وظیفه عمومی است و زن و مرد ندارد.

به گزارش راه اترک، یکی از مسائل مهم اجتماعی که حتی قوانین جوامع غیر دینی نیز بر اساس همین مبنا طرح ریزی شده است، امر به معروف و نهی از منکر است.

قوانینی مانند: قوانین راهنمایی و رانندگی، قوانین و هنجارهای محیطهای مسکونی و آموزشی و ...، قوانین مرزی، قوانین سیاسی و ... همه و همه بر مبنای امر و نهی هایی تصویب شده رعایت آنها مورد تاکید و عدم رعایت آنها موجب شکایت و بعضا بروز جنگها می شود.

در آیین اسلام که کامل ترین دین الهی است، به این مهم تاکید شده و بر همین اساس، یکی از واجبات دینی، امر به معروف و نهی از منکر است.

در همین راستا از حاج آخوند فرهمند، کارشناس فرق و مذاهب اهل سنت استان گلستان، پرسیدیم که: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، زنان هم نقش دارند و آیا باید در این زمینه ورود کنند یا خبر؟

حاج آخوند فرهمند، کارشناس فرق و مذاهب در پاسخ سوال ما گفت: پاسداری از کیان اسلام و شریعت بدون نظارت و مشارکت همگانی در ارشاد و دعوت یکدیگر به انجام نیکی ها و مبارزه با کژی ها ممکن نبود، و این وظیفه خطیر بر دوش همه امت اسلامی از زن و مرد قرار دارد.

«المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر؛ مردان و زنان مؤمن بعضی از ایشان اولیاء بعض دیگرند، امر به معروف می کنند و از منکر نهی می کنند.»

خداوند در این آیه، به زنان و مردان با ایمان ولایت می دهد در امور دیگران و شئون اجتماعی دخالت کنند هریک دیگری را به معروف واداشته و از منکر و پلیدی ها باز بدارد.

بر این اساس، افزون بر مردان، زنان مسلمان و وظیفه آشنا نیز، تلاش داشتند سهم خود را در دعوت مردم به دین و سفارش دیگران به انجام وظایف دینی و پرهیز دادن دیگران از گناه، ادا کنند.

انتهای خبر/رضا جامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید