darman

برای اولین بار در استان گلستان و در دولت سیزدهم، بیماران سرطانی این استان با دستگاه توموتراپی هسته ای، درمان می شوند.

به گزارش راه اترک، دستگاه توموتراپی را می توان به عنوان پیشرفته ترین تجهیزات در درمان انواع بیماریهای سرطانی و تومورهای مختلف معرفی نمود.
در حال حاضر پیشرفته ترین روشی که برای پرتو دهی و معالجه بیماران وجود دارد، استفاده از دستگاه توموتراپی می باشد. زیرا در مقایسه با سایر روش های درمانی عوارض کمتری برای بیمار به وجود می آورد. در طول درمان پس از این که بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرد در اغلب موارد بایستی شیمی درمانی و درمان های دارویی را ادامه دهد. این درمان ها باعث بروز عوارض مختلفی می شود. اما در روش توموتراپی، عوارض مختلف مانند تهوع، بی حالی، خستگی و سایر مشکلات ناشی از درمان های مختلف مشاهده نمی شود.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نوشت: دکتر سعید گلفیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دستگاه توموتراپی جدید بیمارستان ۵ آذر گرگان، آماده خدمت به بیماران سرطانی بعد از اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: کلیه اقدامات ساختمانی و نصب دستگاه پیشرفته توموتراپی در مرکز آموزشی درمانی ۵ آذر گرگان به اتمام رسیده است.
وی گفت: کلیه نیروها و کادر درمانی نیز آموزش های لازم جهت کار با دستگاه مذکور را فرا گرفته اند.

گلفیروزی اضافه کرد: دستگاه های توموتراپی جهت آغاز فعالیت نیاز به مجوز سازمان انرژی اتمی داراند که ان شاء الله این مجوز هم کسب و خدمت به بیماران سرطانی آغاز می‌شود.

انتهای خبر/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید