در دوره طاغوت، کشت و تولید و صادرات تریاک زیر دست اشرف پهلوی بود.

 به گزارش بخش تاریخی و سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی راه اترک، طبق برخی اسناد به جای مانده قبل از انقلاب اسلامی ایران، کشت و تولید تریاک و صادرات آن در دوره طاغوت زیر نظر نظام طاغوت آزاد بود و مردم به گونه ای، کارگر دولت در زمینه کشت تریاک بودند.

با توجه به اینکه کشت این محصول از توطئه های انگلیس خبیث بوده و حتی این کشور به وسیله تریاک توانسته بود، کشور بزرگ چین را زیر سلطه خود ببرد، ایران نیز در همین راستا در حال غرق شدن در اعتباد تریاک توسط انگلیس و در زمان طاغوت بود.

بسیاری از زمین‌های خوب و مرغوب کشور در دوره پهلوی و زیر نظر حاکمیت، به زیر کشت خشخاش رفت و این امر به سرعت در حال توسعه بود.

طبق برخی از استاد، از طرف خاندان پهلوی، اشرف خواهر محمدرضا پهلوی، مدیریت کاشت، داشت و برداشت و در نهایت صادرات تریاک را برعهده داشت.

یکی از مناطقی که زیر نظر خاندان پهلوی به زیر کشت خشخاش می رفت، سرزمین پر آب لرستان بود.

 گفتگوی زیر با یکی از مردم لرستان در خصوص این کشت و صادرات آن توسط اشرف پهلوی است.

آقا مراد که از اهالی لرستان است و چندی از سال‌های جوانی خود را در دوره طاغوت گذرانده در این خصوص به خبرنگار راه اترک گفت، چند سالی بود که برای دولت، یعنی اشرف پهلوی کشت تریاک می کردیم.

ما چندین هکتار زمین بسیار مرغوب داشتیم که هر ساله این زمین‌ها را خشخاش می کاشتیم.

آقا مراد گفت: از موقع رسیدن خشخاش و زمان بردشت، کارکنان سپاه دانش که مثلا برای آموزش بچه ها وارد منطقه می شدند، مامور نظارت بر برداشت خشخاش بودند و احدی حق نداشت که ذره ای از تریاک جمع شده را برای خود بردارد.

 وی ادامه داد: ما و اعضای خانواده از صبح زود باید بر سر زمین حاضر می شدیم و بر روی زمین کار می کردیم و موقع برداشت هم، تمام محصول را برداشت کرده و محصول برداشت شده، مهر و موم می شد و به تهران می رفت.