pishdabestan1

برخی از پیش دبستانیهای شرق گلستان در پیش دبستانها، تدریس می کنند.

به گزارش راه اترک، یکی از شهروندان شهرهای شرق گلستان در تماس با راه اترک گفت: فرزند خواهرم را در یکی از پیش دبستانهای سطح شهر ثبت نام کرده بودند، روزی که برای انجام صله رحم به منزل آنها رفتیم، متوجه شدم که مادر کودک در حال رسیدگی به انجام دروس فرزندش است و در این بین کودک نیز که خسته شده است از انجام تکالیف شانه خالی می کند.

کنجکاوانه موضوع را سوال کردم و مادر کودک به من گفت: درسهای فرزندش عقب مانده و او دارد تلاش می کند که فرزندش مشقهایش را بنویسد.

وقتی به تکالیف خواهر زاده ام نگاه کردم متوجه شدم که او باید جمله هایی نظیر : آن مرد آمد و ... را آموزش دیده و باید بنویسید و این در حالی است که در پیش دبستانی ها فقط کودک را برای ورود به مدرسه آماده می کنند و اگر قرار بود که کودک خواندن و نوشتن را در پیش دبستانی یاد بگیرد پس چرا این دوره پیش از دبستان نام گذاری شده است.

این شهروند گلستانی در ادامه اضافه کرد: به مدیر این پیش دبستانی زنگ زدم و ماجرا را جویا شدم که وی در پاسخ به سوال من گفت: این منابع از طرف بهزیستی به ما داده شده و ما باید آن ها را آموزش دهیم!

یکی از مدیران پیش دبستانی شهر کلاله در گفتگو با راه اترک گفت: ما در مدرسه به بچه های پیش دبستانی درس نمی دهیم ولی ما هم می دانیم که در بعضی پیش دبستانیها به بچه ها سرمشق می دهند که این امر می تواند برای بچه ها در کلاس اول مشکلاتی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: البته در این مورد والدین هم بی تاثیر نیستند چرا که در برخی از موارد والدین به پیش دبستانیها فشار می آورند که چرا شما به بچه های ما درس و تکلیف شب نمی دهید.

بچه ها در پیش دبستانی با برخی موارد مانند: دست ورزی ها، جهت ها، مفاهیم و ... آشنا می شوند و هدف از پیش دبستانی، آموزش دروس نیست.

شهروند خبرنگار راه اترک از مسئولین درخواست دارد که به این موضوع رسیدگی کنند چرا که اولا آموزش به کودکان در این سن زود است و دوما این آموزش زودهنگام می تواند در سال بعد برای کودکان زحمتهای زیادی را ایجاد نماید.

سایت راه اترک پیگیری این موضوع را خواهد داشت و پاسخ مسئولین مرتبط با این موضوع را در سایت منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/جامی