IMG ۲۰۲۲۱۱۱۲ ۱۱۱۰۰۹

مرکز تقریب مذاهب اسلامی ایران ضمن پذیرش دعوت الطبیب، از شیخ الازهر مصر برای پایه ریزی اولین گفتگوی اسلامی-اسلامی برای سفر به ایران، دعوت کرد.

 به گزارش راه اترک به نقل از مهر، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از درخواست شیخ الازهر مصر برای برقراری گفت‌وگوی اسلامی - اسلامی استقبال کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در واکنش به درخواست شیخ «احمد الطیب» برای برقراری گفتگوی اسلامی- اسلامی با هدف طرد فتنه انگیزی و اختلافات فرقه‌ای گفت: امنیت و آرامش چیزی است که باید در جهان اسلام حاکم باشد و این دو هدف، حاصل گفتگوی اسلامی-اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه از شیخ الازهر خواست تا با هدف بنیان گذاشتن پایه‌های اولیه گفتگوی اسلامی-اسلامی به ایران سفر کند و افزود: ما نیز آمادگی داریم تا در قالب هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به قاهره برویم تا با شیخ الازهر دیدار و موضوع گفتگوی اسلامی - اسلامی را بررسی کنیم.

شهریاری تصریح کرد: دعوت از شیخ الازهر مسائل مهمی را به معادلات اضافه می‌کند زیرا از این طریق در برابر طرح‌ها و پروژه‌های دشمن که به دنبال فتنه افکنی بین مسلمانان است، مقاومت می‌کنیم. ایران از هر دعوتی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و تقویت آن، حتی اگر هر سال تکرار شود، حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه عرصه گفتگو بسیار گسترده و به دور از جنبه‌های فقهی است، گفت: موضوع تکفیر بیشتر یک موضوع سیاسی است تا فقهی. ما به نزدیکی بین مردم، طرد تفرقه افکنی ها، جلوگیری از جنگ بین مسلمانان و مقابله با محاصره اقتصادی، همانطور که در مورد قطر اتفاق افتاد، نیاز داریم.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید