faranceh

یورونیوز اروپا از ادامه اعتصایات سراسری در فرانسه به گونه ای که کشور را فلج کرده است، خبر داد.

به گزارش راه اترک، اعتراضات و اعتصابات سراسری در فرانسه این بار به رنگ جلیقه زردها نیست بلکه سراسری است و همه مردم را در برگرفته است.

یورونیوز تعداد مردم معترض را به اندازه کل کشور برآورد کرده است.

یورونیوز در این خصوص نوشت: همچنین تعداد تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف با افزایش قابل توجهی نسبت به هفته های قبل روبروست. 

یورونیوز اعتراضات در روز سه شنبه را با تیتر سه شنبه سیاه منتشر کرده و برخی این امر را که بدون اشاره به شکل برخورد مقامات با معترضین و اعتصاب کنندگان نوشته شده نشانه شدت برخورد مقامات دولتی می دانند.

در اعتراضات جلیقه زردها دهها نفر توسط پلیس کشته شدند و هزاران نفر در بازداشتهای بی سرانجام و بدون زمان به سر می برند و برخی از خانواده ها هنوز از سرانجام فرزندان و والدین خود خبر ندارند.

یورونیوز در خصوص وضعیت اعتراضات جدید و علت آن نوشت: ده‌ها هزار معترض به برنامه اصلاح بازنشستگی فرانسه دور دوم اعتراضات و اعتصابات را از روز سه‌شنبه آغاز کردند. در برخی از شهرها توزیع برق و بخش‌هایی از سیستم حمل و نقل عمومی با اختلال همراه بود و برخی از مدارس تعطیل شدند. 

تنها یک سوم قطارهای پرسرعت و یک پنجم از قطارهای محلی و منطقه‌ای بین شهری کار می‌کنند. نیمی از معلمان و دبیران مدارس در مخالفت با قانون بازنشستگی از رفتن به مدارس سرباز زده و به جمع معترضان پیوسته‌اند. 

اتحادیه‌های کارگری در روز سه شنبه به جز اعتصاب های سراسری، تظاهرات گسترده را در سراسر کشور سازماندهی کرده اند و قصد دارند مراکز مهم صنعتی که نقش مهمی در حیات اقتصادی فرانسه دارند را در هفته های آینده به تعطیلی بکشانند.

 در طول ده روز گذشته تعداد زیادی از کارگران و کارمندان بخش های دولتی به صف معترضان و اعتصابیون پیوسته اند. 
تنها رسانه ای که به این اعتراضات آنهم بدون هشتک و خبر ویژه پرداخته، یورونیوز است.
انتهای پیام/رضا جامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید