kojur2

نماینده شرق گلستان از تقاضا برای دادن سهمیه ویژه برای کنکوریهای 98 سیل زده استان گلستان خبر داد.

به گزارش راه اترک به نقل از ایرنا، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی که سیل اخیر کشور مورد بررسی قرار گرفت، نماینده مردم شهرستانهای شرق گلستان گفت: آمار تخریب و خرابی سیل در گلستان به حدی زیاد است که خسارت های آن افزون بر سه هزار میلیارد تومان عنوان شده، اگر سیل را مدیریت می کردند خسارت ها به این شکل روی نمی داد و اگر سدهای نیمه کاره را کامل می کردند این اتفاقات رخ نمی داد.
وی با بیان اینکه 17 هزار خانه و بیش از 300 هزار هکتار مزارع کشاورزی استان گلستان در سیل اخیر تخریب شد، اظهار داشت: از همه افرادی که در سیل کمک کردند بویژه رهبر معظم انقلاب، سپاه، ارتش، دولتمردان و هموطنان که در کنار مردم استان گلستان بودند، تشکر می کنم.
کوسه غراوی گفت: همیشه بحران را مدیریت نمی کنیم نه قبل، نه حین و نه بعد از بحران، سیل سال 81 در گلستان خرابی های زیادی به بار آورد که هنوز آثار آن باقی است، چرا با وجود این تجربه سیل را مدیریت نکردید؟
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز آق قلا و گمیشان زیر آب است، شایسته نیست مردم به این شکل تحت فشار باشند، به وزیر نیرو گفتم که یک تیم کارشناسی برای واکاوی مسائل سیل به گلستان اعزام کند که هنوز انجام نشده است.
کوسه غراوی اظهار داشت: برای زمان بعد از سیل باید تمهیداتی برای مردم در نظر گرفته شود، بیشتر مردم گلستان اهل تسنن هستند و وام را قبول نمی کنند زیرا می گویند از لحاظ شرعی مشکل دارد برای آنان باید تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: بسیاری از دانش آموزان گلستان پشت کنکور هستند و هم اکنون خانه های خود را از دست داده اند، پیشنهاد می کنم برای آنان سهمیه ویژه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/