khodaiy

رئیس سازمان سنجش از اختصاص سهمیه به داوطلبان آزمون‌های کارشناسی ارشد و کنکور سال ۹۸ در مناطق سیل زده خبر داد.

 به گزارش راه اترک به نقل از صدا و سیما، ابراهیم خدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : پس از سیل آق قلا در استان گلستان با دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری اختصاص سهمیه برای داوطلبان کنکور مناطق سیل زده در دستور کار قرار گرفته است که این سهمیه مازاد بر ظرفیت است و میزان و تعداد ظرفیت ها نیز براساس داوطلبان و رشته هایی که متقاضی هستند تعیین خواهد شد.

وی گفت : اصل سهمیه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای زلزله زدگان بوده است و با موافقتی که انجام می گیرد برای سیل زدگان نیز تعمیم داده خواهد شد.
وی گفت: آزمون کارشناسی ارشد اغلب در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و اگر بخواهد زمان برگزاری آن به تعویق بیفتد، باید در ماه مبارک رمضان برگزار شود که مشکلات دیگری را موجب خواهد شد.

خدایی با بیان اینکه حدود ۶۵۵ هزار داوطلب در این آزمون نام نویسی کرده اند افزود: برخی از داوطلبان می‌گویند که با تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، برنامه‌های آن‌ها به هم می‌خورد.

وی گفت: همچنین اگر آزمون در خرداد برگزار شود به لحاظ فنی و همچنین برگزاری برخی از امتحانات تشریحی مشکلاتی ایجاد می‌شود و همچنین مراکز آموزش عالی نمی‌توانند سال تحصیلی را از مهر شروع کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز‌های پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز پیش از این گفته بود ، این وزارتخانه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در مناطق سیل زده تسهیلات ویژه در نظر گرفته است.

انتهای پیام/