shora1400

رئیس شورای اسلامی شهر مراوه تپه ، تاخیر در صدور حکم سرپرست شهرداری این شهر را توضیح داد.

به گزارش راه اترک، بعد از معرفی سرپرست شهرداری توسط اعضای شورای شهر، حکم سرپرست برای بررسی و تایید به استانداری ارسال می شود.

در شهر مراوه تپه، اعضای شورای شهر در اواخر مردادماه، جلال الدین حاجیلی دوجی را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر معرفی کردند.

حاجیلی دوجی، کارمند شهرداری مراوه تپه بود و از جمله دلایل اصلی اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار طبق گفته موسی نازدوجی، رئیس شورای اسلامی شهر مراوه تپه، بعد از رزومه، همین مورد بوده است.

اما عدم تناسب رشته شهردار معرفی شده (ظاهرا رشته سرپرست شهرداری، منابع طبیعی است) و تاخییر در صدور حکم شهردار، موجب شده که برخی به این باور برسند که این علت تاخییر به همین دلیل بوده است.

برخی حتی در این زمینه، دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با شهرام کوسه غراوی ، نماینده سابق شرق گلستان را نیز به همین دلیل برشمرده اند.

حاجیلی دوجی، رابطه نسبی نیز با یکی از اعضای شورای شهر دارد.

در همین خصوص با موسی نازدوجی، رئیس شورای اسلامی شهر مراوه تپه تماس گرفتیم و دلیل تاخییر صدور حکم شهردار شهر را پرسیدیم.

موسی نازدوجی گفت: در خصوص حکم شهردار نیز به عرض شما و مردم شریف مراوه تپه می رساند که برابر سنوات و تجربیات گذشته حکم شهردارهای انتخاب شده در بازه زمانی حدود ۱ماه الی ۳ماهه توسط مراجع ذیصلاح بررسی و اعلام نظر خواهد شد و هیچگونه مورد قابل بحثی در این خصوص وجود ندارد،هرچه تقدیر باشد همان خواهد شد.

با توجه به گذشت بیش از یک ماه از معرفی سرپرست شهرداری توسط اعضای شورا، و زمانی که رئیس شورای اسلامی اعلام کرده است، هنوز نزدیک به 2 ماه تا پایان زمان اعلام شده برای صدور حکم شهرداری مراوه تپه باقی مانده است.

یک کارشناس اجتماعی نیز در گفتگو با راه اترک در خصوص مدرک تحصیلی گزینه های شهرداران هم گفت: این امر قابل بررسی است همانطور که در خصوص شهرداری تهران، علی رغم مرتبط نبودن مدرک تحصیلی، مورد تایید قرار گرفت که این امر در خصوص سرپرست شهرداری مراوه تپه نیز می تواند صدق کند.

لازم به ذکر است در بین گزینه هایی که رزومه خود را به اعضای شورای اسلامی شهر مراوه تپه داده بودند، افراد دارای سابقه کاری و مدارک مرتبط اصلی شهرداری، وجود داشت.

نازدوجی همچینین در خصوص شیوه گزینش کاندیداها و علت این که از مصاحبه برای گزینش کاندیداها استفاده نشده گفت: راجع به انتخاب شهردار از میان داوطلبان متقاضی نیز معیار اصلی برای انتخاب نهایی تجربه مستقیم اجرایی در شهرداری بوده است و فردی که هم سابقه اجرایی مستقیم و هم آشنایی کامل با تاریخچه کاری و روابط اجتماعی و زیرساختهای فرهنگی عمرانی شهر و شهرداری مراوه تپه داشته باشند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه داوطلبین اصلح و با سابقه احسن اجرایی نیز وجود داشتند و دارند ولی در نهایت بایستی فقط یکنفر بعنوان شهردار انتخاب می شد.

شهر مراوه تپه در استان گلستان واقع شده است.

انتهای پیام/رضا جامی