IMG 0971IMG 1005اداره مخابرات برای آماده سازی استفاده ساکنین مسکن مهر ،‌ طرح انتقال کابلهای مخابراتی را به پیمانکار سپرد .

پیمانکار محترم که گویا ساکنین این منطقه را به چشم نمی دید یا خود را به ندیدن زده بود و شاید هم طبق روالی که گویا برای تمام پیمانکاران ، روالی قانونی شده است و بعضی از مسئولین نیر بر آن صحه می گذارند که شهروندان برای رسیدن به امکانات باید بعضی سختیها را تحمل نمایند شروع به کندن کردند.

کندن و در این کندن نفهمیدند که از کجا می کنند و چرا می کنند . انگار عجله داشتند و شاید هم دنبال گنجی بودند که باید سریع این کار تمام می شد .

بعضی از ساکنین که جلوی حیاط منازل خود را بتن کرده بودند به پیمانکار محترم (خود پیمانکار حضور نداشت و فقط کارگر ایشان حضور داشت )مراجعه کردند و موضوع را مطرح کردند. به بعضی از اهالی گفته شد که وقتی به درب منزل شما رسیدیم مسیر را عوض کرده و به داخل خیابان می بریم . به بعضی ها هم گفته شد که شما اصلا نباید به این منازل تا پایان تمام مراحل ساخت و زیر ساختی می آمدید و سکونت می کردید .بعضی ها را هم گفتند که نباید این هزینه را انجام می دادید و این هزینه ای بوده که کرده اید و دوباره هم باید انجامش دهید .

مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن مهر

با ایشان گفتگویی را انجام دادیم و ایشان مطرح کرد که این کار نباید به این شکل صورت می گرفته و باید مراعات حال اهالی صورت می گرفته و ما به شرکت مخابرات نامه ی عدم رعایت حال ساکنین را هم داده ایم اما جوابی نگرفتیم.

شرکت مخابرات هم که در ابتدا مدیرعامل شرکت تعاونی را شخص حقوقی نمی دانست ،‌ توپ را به زمین پیمانکار انداخت ،‌هرچند ایشان هم بیان داشتند که شما نباید تا زمان پایان کار کامل ساختمان و زیرساختها به منازل خود می آمدید .

حال اهالی مانده اند و تخریبی که انجام شد . شکر خدا بلافاصله بعد از این تخریب بارش باران و تگرگ هم مزید بر علت شد تا نشست خاک کنده شده در جلوی منازل شکل بگیرد و رفت و آمد اهالی را تا روز بعد با مشکل مواجه نماید .

چه کسی جوابگوی هزینه های بالایی که اهالی انجام دادند و پیمانکار به طرفه العینی همه را از جا کند ،‌خواهد بود ؟ آیا پولی که اهالی هزینه کردند پول نیست و مهم هم نیست که با کارگری روز مزد به دست آورده اند و یا از کمیته ی امداد به عنوان کمک هزینه دریافت داشتند؟

چه کسی پاسخگو خواهد بود ؟

مرادیانی خبرنگار

IMG 0970